Under dette kurset som går over tre kvelder, vil du lære mye om hva du selv kan gjøre for å bedre og fremme din egen helse. Du vil lære mer om hvilket kosthold som demper betennelser i kroppen, hvordan restituere og reparere tarmen slik at du får et sterkere immunforsvar. Du får oppfølging underveis, og det er begrensa med plass.
Kurset er aktuelt for deg som sliter med fordøyelsesplager, allergi og intoleranser, hjerte-kar sykdommer, Diabetes 2, demens, kreft og andre autoimmune sykdommer som ME, MS, revmatisme m.m.

16. april får du høre om fordeler med kraft, hvordan koke god kraft, hva du kan bruke den til m.m. Vi snakker også om probiotika, og dere får lære hvordan fermentere grønnsaker.
23. april: fermentert drikke og rensende juice. Dere får vannkefirkorn og kombucha med hjem. Ta med glass (ca. 1/2 liter) med lokk til fermenterte grønnsaker, vannkefir og kombucha.
21. mars: mat uten gluten og melk, surdeigsbaking, litt pålegg, middag og dessert. Dere får med surdeig hjem.
Spørsmål kan sendes på e-post til
1. Fjerne det som trigger
Du skal kvitte seg med ting som påvirker fordøyelsessystemet negativt, for eksempel inflammatorisk mat som kan føre til matoverfølsomhet. Noen trenger også å behandle infeksjoner fra parasitter, gjærsopp eller bakterier.

2. Erstatte
Erstatt et ugunstig kosthold med et optimalt og lav-inflammatorisk kosthold for å oppnå god fordøyelse.

3. Restituere
Tilfør gunstige bakterier (probiotiske bakterier) for å gjenopprette en sunn balanse mellom gode bakterier, samt prebiotisk mat som er mat for de gode tarmbakteriene som allerede er i tarmen.

4. Reparere
Spis mat med høyt innhold av næringsstoffer, gode proteiner, fettsyrer, vitaminer og mineraler som er nødvendige for å hjelpe tarmen med å reparere seg selv.

Alle er forskjellige, og derfor vil alle oppleve ulike resultater.
Kursholder: Margit Vea
Pris: 1900, kurshefte inkludert i prisen. Dere får også medlemsskap i facebookgruppen: Oppskrift på bedre tarmflora.
Billetter: https://margitvea.no/butikk/kurs/styrk-ditt-immunforsvar-matkurs-over-tre-kvelder-stavanger/

Kilde: Facebook